I´m sorry to disappoint you! :/

Men.. det kommer ingen ny header nu, för när jag började att göra headern så försvann typ alla idéer och jag satt där vid datorn som ett trött frågetecken, hehe. Så en ny header kommer någon annan dag! sorry! :(

Hoppas ni har en bra kväll, Cíao! ♥

ny design (Y).., snaart ;)

tjooo! :)
Nu ska jag påbörja ett projekt på en ny header, önska mig lycka till!
Och vi får se om den kommer in på bloggen idag eller imorgon. Ha en bra kväll, tjooo! ♥

Funderar på att göra om hela bloggen faktiskt! :)

FREEDAG ♥

tjooooooooo! ♥
Idag är det fredag! :D Veckan har gått rätt snabbt.  I Onsdags var vi på gymnasiemässa. Det var väldigt intressant och vi fick massa olika broshyrer och sånt! (y'
Jag funderar på Frisör, Bild & Form (Estet) eller Estik & Media (Estet), men jag vet inte vad. :p
Och jag träffade Andreas! :D (han ville jag skulle nämna det ;))

Ikväll blir det väl att se film eller något. Inte ha något att göra :(

Men jaajaa.. Jag har inget att blogga om. Ha det så bra! :)
tjoooooooooo! (:

No blog lust :/ ♥

Förlåt om jag inte bloggar så mycket men jag har ingen ork typ och har inget att blogga om, sorry guys :/ ♥
Om ni vill att jag ska blogga, så kom med tips vad jag kan blogga om!

© Linnea Andreasson

´Love that picture! ♥

Förlåt så himla mycket! ♥

(Inlägget är sen i söndags)

...För att jag inte har bloggat på suuuper länge typ. :(
Men jag har haft så mycket att göra, jag har praoat vilket menas att jag gått upp kl. 6 varje morgon i 2 veckor och kommit hem kl. 6 varje kväll typ, eller lite senare. Men iallafall vilket gjort att jag varit väldigt trött och sliten. Så har inte haft så mycket ork.. :/

Men under dessa 3 veckor ungefär har det hänt lite saker :)... :

- Jag har som sagt praoat
- Jag har varit i prag, på konfirmation´s resa ju.
- Jag har blivit konfimerad (Idag)
- Jag har fått ny mobil! (y' :D
- ... Och lite annat, tror jag säkert! :D

Iallafall idag har jag haft en jätte mysig mobil med min familj!

Det började med att..
Jag steg upp klockan halv åtta imorse och väckte mamma eftersom jag chockerande vakna först idag :o, men iallafall sen gick jag ner och duscha och började fixa mig inför konfirmationen! :)
Vid 10- tiden åker jag och pappa till Lilla Beddinge kyrka och pappa lämna av mig där. Då skulle jag och min konfagrupp och ledarna träna inför konfirmationen och bli fotad + att äta lite innan så vi inte var hungriga! :
Sen efter vi tränat och ätit och blivit fotade, fotografen var helt galen men ändå jäätte rolig! :D Men efter ja.. då var det dags, konfirmationen skulle börja, jag var så otroligt nervös att jag skulle trilla, inte kunna prata eller göra fel.. :/

Men allt gick bra! :D förrutom att jag snacka kanske lite snabbt, men annars gick det bra! (y' :)
Så nu är jag konfimerad! :D

Efter konfirmationen åkte jag och min familj till en restaurang som heter "Idala gård". Det är en restaurang med italiensk tema typ, mycket italiensk mat och viner. :) Vi åt brunch där och det var super gott! Pasta, pesto, lax, potatis, massa gott!
Till Maten öppnade jag presenterna som jag fick! :D Jag fick 2 Parfymer, 3 armband, 1 Ring, 2 Berlocker till mitt halsband och Twilight box med posters och klistermärken och lite sånt! (y' Sen fick jag också 50 Euro till Italien resan i sommar! :)

Söööööööndag! ♥

tjjena tjena! ♥
Uppvisning idag gick jätte bra! :D Jag satte vår dans och min volt, great! ♥

Just nu håller jag på att städa mitt rum lite, det behövs verkligen! :o Skit stökigt x), hehe.

Imorgon är det tillbaka till prao, men ska iaf inte vara ute på lagret imorgon, utan sitta vid någon dator med Martina, heter hon. :) Ska bli skojiit! :d

Men ni får ha en super bra kväll, måste fortsätta städa, tjotjo! :)

Gymnastik- uppvisning tomorrow! ♥

tjena! :)
Idag har jag inte varit hemma alls typ. Från kl. 10-14 så har jag varit på gymnastik genrep för att imorgon har vi uppvisning. Det ska bli jätte kul och spännande som varje år! :D och hoppas verkligen jag sätter dans och min volt! :) blev lite stressigt idag på genrepet så jag klanta mig :(
Men jaja, bara att hoppas på det bästa! :D

Ikväll är det Eurovision Song Contest och Eric Saade är med, med låten "Popular" som säkert alla redan vet. ;)
Haha, men iallafall jag ska se det med resten av familjen, tror jag. :p

Ni får ha en jätte mysig kväll, ha det så bra! Så hörs vi säkert imorgonkväll, skulle jag gissa på eftersom jag ska iväg vid halv tolv, men innan dess ska jag fixa mig och sen kommer jag hem vid fem kanske, så ja.. imorgon kväll. :)

Tjotjo!

Gått med i tävling hos KandyLandy.se! :)

Jag är nu med och tävlar på Kandylandy.se om ett par valfria converse! :D Gå du med också! :)
Här är hemsidan, där du får välja dina converse: Brandsinfashion.com

praaaaaaoo..

tjotjo! :)
Just nu sitter jag vid min mammas dator, ska snart gå ut och börja jobba. :/ Idag ska jag äta lunch med min syster, mamma och kanske Ellinor. Ni får ha en bra dag, hejdå!  :)

Min konfirmations resa! ♥ PRAG ♥

Har precis druckit upp i fruktsmoothie som jag gjorde innan. Men just nu sitter jag och chattar på msn, läser min nya FRIDA- tidning, väntar på sms och bloggar. :)

Dagen idag har varit helt okej. Idag på praon har jag fått packetera plastbitar som skulle säljas till något företag, tror jag och jag har fått packa och räknat, hehe .. inte jätte kul, menmen. :p

Jag tänkte berätta lite om Prag också ju, t.ex vad vi gjore, hade vi det kul? och vad som hände ungefär. :)

Det var en gång... En fredag då jag vaknade vid klockan åtta- tiden av att min pappa kom in på mitt rum pratandes i telefon, det var min syster som ville snacka med mig. Hon ville berätta för mig om vad som kan hända i Prag och att jag skulle ta väl hand om mig. :) Sån omtänksam syster jag har, älskar henne! ♥
Efter jag pratat klart med min syster gick jag ner i köket, åt lite frukost. Sen gick jag och duscha och fixade mig. Jag blev lite stressad under tiden men sen väl när jag var klar då var det 1,5 timme kvar tills Candice och hennes pappa skulle komma och hämta mig och det var då vi 3 skulle köra mot tågstationen i Malmö. När jag hade fixat klart mig så satt jag mig och tittade på tv, eftersom jag hade 1,5 timme kvar. Det var rätt drygt och sitta och vänta, eftersom jag ville iväg så fort som möjligt eftersom jag var lite nervös och förväntansfull. :)

Men efter lite tittande på tv så ser jag en bil komma inkörande på vår väg bland alla träd och det var Candice och hennes pappa! :D Jag börjar snabbt klä på mig mina skor och jacka, tar mina väskor och går ut. Pappa följde med mig ut. Vi börja snacka lite och checka så allt var med och snacka om t.ex vad man ska göra och inte göra. :)

Efter ungefär femton minuter så körde vi iväg. När vi var i Trelleborg så stannade vi på  Willys. Candice och jag hade bestämt sedan tidigare att vi skulle handla lite godiset som vi kunde ha på flygplanet. Jag köpte lite lösgodis, Candice med. Fast Candice vill ha något mer godis också, så hon sprang in på Ö&B och då sprang jag in på ON&OFF för jag skulle köpa headset till min mobil, så jag kunde lyssna på musik i Prag och på flygplatsen. :)
Efter vi hade handlat lite där, så började vi köra mot Malmö. När vi var framme på tågstationen, så gick vi ur bilden, tog ur våra väskor och Candice krama hejdå till sin pappa. Sen började vi gå mot våra konfirmander- kompisar som satt lite längre bort på två bänkar. När vi kom fram till dem, sa de hej till oss, vi sa hej tillbaka såklart. :)

Efter ca. 30 min var alla samlade och vi gick ner mot tågen. Först började det med att halva gänget av oss inkl. mig tog en rulltrappa ner och just när vi hade kommit ner sa våra ledare att det var fel trappa så vi fick åka upp igen. Sedan när vi var uppe igen, så såg vi alla andra ta en rulltrappa ner så vi hängde på såklart efter dem och nästa precis innan iallafall jag hinner åka ner så skriker dem "Nej, det är fel, ni var rätt ner innan". Jaa.. så ner igen där man redan hade varit en gång, men blabla.. När vi åkt ner där och efter fem minuter så kom tåget. Vi tog tåget till Kastrup i Danmark. Där fanns inga sittplatser till mig, så lilla jag fick stå upp men det gjorde inte så mycket eftersom vi bara skulle åka i ungefär ca. 20 minuter. :)

När vi kom till flygplatsen så skulle vi gå till terminal 2, men påvägen dit så hitta vi ett ställe utomhus där det fanns typ stenblock så någon bland alla oss i vår grupp kom på att vi kunde sitta där och äta för vi hade med oss en liten matsäck eftersom nästa gång vi skulle få mat var vid klockan nio. Så där satte vi oss, efter det så skulle vi igenom säkerhetskontrollen sen var det bara att vänta... :)

När vår gate hade öppnat så fick vi gå ut och lämna väskorna eftersom vi hade dem som handbagage och vi checka aldrig in dem. Senare efter 1,5 timme var vi framme i Prag. Resan dit gick bra, inget speciellt hände. Jätte fint väder, så man kunde se ner till marken hela tiden. :) Coooalt! ;D

När vi kom fram i Prag så gick vi ut från flygplatsen och där stod massa gula taxi´s och 4 bussar. Vi skulle åka buss till hotellet/vandrahemmet, men ingen av dem bussarna var våra för att vår buss kom lite senare, sen när vår buss kom och vi körde iväg, då blev sittande på bussen ca. 1 timme tills vi var framme på hotellet. :)
När vi var framme på hotellet blev vi indelade i rum. Jag sov med Hanna, Ebba, Felicia och Candice. Alltså sov det fem stycken i vårt rum. :)

När klockan var ungefär 20,50 så skulle vi samlas nere i resteurang/ frukost- avdelning för att äta 3- rättersmiddag. Våra konfirmation´s ledare ville att det skulle vara mat från tjeckien, så fick:
Förrätt - Köttsoppa (Inte min favorit precis..)
Varmrätt - Klyftpotatis och någon slags köttbit (Helt okej)
Efterrätt - Knödel med nutella i och gräddfil till (Ingen favorit efterrätt heller)

Efter vi hade ätit fick vi var uppe tills klockan halv elva, sen skulle det var tyst på hotellet och vi skulle vara på våra rum. Jag och mina rumskompisar gick och la oss vid ungefär klockan elva. Men lilla jag somnade däremot vid klockan ett- tiden. :( För lilla jag mådde inte jätte bra :/, jag tror / gissar på att det var lite mat och sen lite annat bl.a nervositet och sånt. :/

Dagen efter blev vi väckta vid klockan kvart över sju och det var frukost vid klockan åtta. Så upp direkt, fixade sig och klä på sig. Sen ner och äta frukost. Min frukost bestod av mackor och juice. Frukosten just där var ju inte "Tumme upp precis (Y)", det kunde varit bättre, men skit samma. Det gick och äta iallafall. :)
Efter frukosten så skulle vi vänta på vår guide som skulle guida oss hela dagen runt i Prag. Jag tyckte det var väldigt intressant och Prag var en väldigt fin stad! :)
Efter hon hade guidat oss, så skulle vi gått och ätit på någon Mac donalds, men hon kom med förslag att vi skulle gå och äta på "KFC = Kentucky Fried Chicken", Seriöst tycker verkligen det borde komma till Sverige också, det var faktiskt väldigt gott! :) För er som inte vet så är det som Mac donalds fast bara med kyckling. :)
Efter mat skulle vi få lite tid att shoppa också och vår guide kom med ett förslag att vi skulle gå till något köpcentrum som seriöst var mitt paradis, typ 3 våningar med bara affärer bl.a Top Shop, H&M, Kappahl, New Yorker, Sephora, Reserved t.ex. :)
Men tyvärr fick vi bara 1,5 timme på oss att handla, jag hade velat ha mer tid och jag var så dum så jag lämnad pengar på hotellet rummet när jag egentligen hade velat ha med dem?! :o liksom hur tänker jag? :s
Ja.. nu har jag lite bråttom såå.. senare på kvällen åt vi pizza och kom i säng vid elva, halv tolv typ. :)

Dagen efter "söndag", blev vi väckta kvart över sju och frukost kl. 8, senare efter frukosten kom en annan guide och skulle guida oss på theresienstadt och knota hora. Vi åkte buss när vi skulle bli guidade den dagen. På theresienstadt var det väldigt spännande och gå där men ändå jätte hemskt, mycket känslor.  Sen när vi skulle åka till knota hora (benkyrkan), så körde busschaffören fel eller han hitta inte dit och han körde som en galning så våra ledare bestämde att vi skulle köra hemåt igen för vi var ca. 2 timmar från Prag och de hade bokat bord till alla oss vi 8, tror jag och klockan var halv fem. Så ja.. vi hade inte hunnit. Så tyvärr fick vi inte besöka knota hora, vilket var synd eftersom det var det jag mest hade sett i fram emot. :/

Men senare på kvällen åt vi pizza, det var jätte gott! :)
Sen dagen där på åkte vi hem :( Resan hem gick jätte bra, och när vi var hemma igen och Candice och jag var i Trelleborg så stannade vi där tills kl. 5 och gick på stan lite, sen gick jag till min älskade syster och snacka lite med henne hemma hos henne. :) En minnesvärd konfirmation´s resa! ♥
Tack så mycket för alla som gjorde min konfirmation´s resa så bra & minnesvärd! ♥

Godnatt på er! ♥
Ska gå och lägga mig nu, sov gott! :)
Prao/jobb imorgon! :)

Revingehed- bilderna! ♥

Nu är jag hemma och hemma från praon! :)
Dessa 2 veckor framför oss har jag och alla 8:or på min skola prao.
Jag praoar på min mammas jobb, vilket är ett plastföretag. :) Första dagen var för mig idag, eftersom jag kom hem från Prag igår. Men allas andra första dag var igår. :)

Eftersom jag laddat in bilderna från Prag nu precis så laddade jag in bilderna från Revingehed, eftersom jag lovade er att jag skulle det. :)

Här kommer bilderna från Revingehed ! :)...

Jag blev väldigt nöjd med bilderna och just den kvällen var det underbar sol och väder! :)
Ingen kopierar!

Framme i prag nu! (y' Allt har gått jätte bra! :)

tjotjo!  :)
Just nu sitter jag på "hotellet/vandrahemmets" datorer, eller så.. ja. :p
Dem har sånt internet på hotellet. :p

Men iaf.. Flygning gick jätte bra och det var fint väder och allt sånt! :)
Var lite nervös innan idag, men det har gått över nu. Som tur är! :)

Ska snart gå och lägga mig eftersom vi ska upp tidigt imorgon typ vid kl. 7. Ska bli väldigt kul, vi ska bli guidade i Prag av en guide! (y' :d

Sen på lördag ska vi åka till Tereschstat (koncentrationsläger). Ska bli spännande! :)

Men jag tror inte jag kommer blogga mer denna helgen, det blir isf på Måndag.

Ha en bra helg! :) tjotjo ♥

Paackat & klart! Prag, here I come! ♥

Nu är allt packat och klart! :D
Om ca. 1 timme blir jag hämtad av Candice och hennes pappa som sedan skjutsar oss till Malmö, till någon station. :)
Sedan möter vi upp resten av konfagänget och tar tåget till Kastrup, senare ikväll vid halv 6- tiden går flyget mot prag. :D Men det väntar ungefär en 2 timmars väntan på kastrup, höhö lite drygt kanske. x)

Ska fota jätte mycket i prag och kanske filmar något, jag lovar att om jag får några bra bilder så lägger jag upp dem här på bloggen men vi får se om jag lägger upp någon film. :P

Ni får ha en jätte bra helg! :)
Tyvärr kommer bloggen stå stilla här tills på måndag. Så ni får komma tillbaks och läsa då hur jag haft det! :)
´tjotjo! ♥

Ni får en bild på mina & ellie´s fina Converse!

Praaaaaaaaaaag!

Idag i skolan hade vi först innan lunch så hade vi vanliga lektioner och efter lunch hade vi så kallat "elevens val", vilket menas att vi fick fördjupa oss i något ämne eller gör klart saker som inte var klara än. Jag jobbade med ett musikhäfte med frågor och mitt bildarbete. Jag fixade lite med min bild som jag gjort, är snart klar med den.

Just nu sitter jag här vid datorn och gör typ absolut inget, jo bloggar förstås men inget annars. Mina föräldrar är och handlar och hämtar vår hund Jack så jag är ensam hemma och jag brukar typ aldrig vara det för min pappa jobbar hemma så han är nästan alltid hemma, förrutom när han åker bort med jobbet. Så det känns lite konstigt.., tyst. :/

Menmen.. Imorgon är jag ledig! (y' :D 'Bara för då åker jag och min konfirmation´s grupp till Tjeckien, till prag! :D
Ska bli riktigt kul, har packat ner nästa allt förrutom plattång, tandborste och lite olika kläder som ska tvättas, hehe. :P Annars är allt packat!
Eller nej!..
Mobilladdare får jag inte glömma och min kamera! :o Håller på att ladda den just nu så kan bli rätt lätt att glömma den då, hehe. :p

Jag uppdaterar säkert imorgon också om jag inte är allt för nervös eller stressad, hihi! :)

Ni får ha en bra torsdagskväll! :)
(Jag lovar att lägga in bilderna från Revingehed på måndag, för då har jag bilder från Prag som jag måste visa också, så kan lika gärna passa på då. :))

Fiiix & packning pågår! ♥

Sorry, typ i helgen som jag bloggade senast, men nu så här innan sommarlovet och med konfirmation så är det rätt mycket och göra, så har tyvärr inte haft så mycket ork :/.
Idag har vi haft en kort dag vilket innebär till 14,10. :) Efter skolan åkte jag och Hanna med Ellinor hem till henne. Vi typ satt och snacka lite och var ute lite. Trevligt trevligt! ♥

Nu ikväll ska jag fixa lite med mina kläder, titta igenom min packning till prag och kanske arbeta lite med mitt bildarbete som ska vara inlämnat om typ 2 veckor men vi ska ha prao dem 2 veckorna som kommer nu, så kommer kanske inte ha tid. :/

Åhh, det ska bli så kul med prag! :D Jag är verkligen så peppad inför det! :o
20-25 grader varmt, det är rätt nice och sol alla dagar när vi är där så det på internet att det ska va! :p

(Mina bilder från Revingehed har jag såklart inte lagt in på min data än, så ni får vänta lite med dem.)

Ett kort blogginlägg, kanske bloggar senare ikväll! Pusshej! ♥

Frukost på saltsjöbaden! ♥ Mums!

hejhej bloggen! ♥
Nu sticker snart jag och min föräldrar till Trelleborg ska hämta lilla familjen där (min syster, hennes sambo och deras son). Sen drar hela familjen till Ystad´s saltsjöbad för att äta frukost där med min moster och morbror. Eftersom min moster fyller år. :)

Senare idag kanske jag skulle träffa en kompis, Hanna heter hon. För vi skulle bestämma vilken låt vi ska spela på vår konfirmation. :)

Igår, valborg. Vid 8-tiden åkte jag, mina föräldrar och min kompis Linnea ner till Smyge och tittade på brasa där, och hängde lite. Rätt mysigt och kul! :d

På fredag, jo då sittter jag på ett flygplan vid halv 6 på kvällen (y'. Påväg ner till prag, Love it!
Jag tycker det ska bli jätte kul! :d

Men nu måste jag fortsätta fixa mig, ska platta håret också innan vi åker! :o
&& dem där bilderna jag fotade på Revingehed, de kommer senare! :) Har inte hunnit lägga in dem på datorn än. :p

Men ha en jätte bra dag, så hörs vi senare! Cííao! ♥