Varför kan det inte vara enkelt men samtidigt bra?

Varför ska det vara så komplicerat att fotografera bra bilder?..
Håller på försöka fotografera en bild på mig själv till ett arbete i skolan, det går bajs.. (n)
Jag får ingen fokus på mig själv och jag behöver hjälp av någon.. Gick ner och frågade pappa, han säger till mig att fjärrkontrollen på bokhyllan och sen att jag måste ha en blixt till för att det ska bli en bra bild.
Men jo jo, visst jag går estetisk linje inriktning fotografering, men va? Jag fattar ingenting och vet inte hur t.ex.
blixten fungerar, bäääh. Så komplicerat det ska vara.. :(
 
Aja, får försöka lite till och ska hämta blixten och försöka lista ut hur den funkar, haha. Önska mig lycka till ;)

Hoppas ni har en bra kväll! Puss :*
 

Kommentarer
Postat av: Lena Björndahl

Haha, usch, det är inte lätt!
Jag har satt en kudde på en pinne och ställt fokus på den, funkar sådär... men med riktigt ljus är det rätt ok. Ställ kameran på M, ISO 100, ca 1/100 i tid och bländare 8 - så brukar det vara ok. Blixten får du väl prova dig fram, nåt mellanläge brukar vara ok, från högsta till minsta ljusstyrka. Den ska stå ganska nära modellen men helst inte rakt framifrån utan vid sidan så du får lite snygga skuggor också.

Men - testa att fota dig själv i en spegel istället, det är kul! Ställ kameran på stativ vid sidan av så att den inte syns - tidsutlösning eller om du har en handhållen utlösare - sen kan du posera, brukar bli jättebra bilder! :)

Svar: Hehe, tack för tipsen! :) Men min snälla pappa kom upp och hjälpte mig och fotograferade även mig, så nu håller jag på och kollar på bilderna och sånt. De blev sådär, tyckte jag själv. Men ska fixa dem! :)
neadenlillas.blogg.se

2012-11-10 @ 19:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0