Ångest. + lite mer.

Lite tankar från mitt huvud om framtiden & gymnasiet!.. (vill ni inte läsa det så scrolla ner till "Aja".)

Jag har en fråga till alla er läsare som är mellan 14-18 år gamla...
Har ni känt eller känner sån där press över med vad ni ska göra i livet, hur ni ska göra det och hur ni ska lyckas?

Så känner jag just nu, så mycket som kommer hända i mitt liv efter sommaren och på sommarlovet, så många förändringar. Det gör mig lite rädd, spänd men ändå såå jätte mycket förväntansfull!

Men ändå så känner jag att högstadiet har gått ändå rätt snabbt, tänk.., då kommer ju gymnasiet gå lika snabbt ju! :o Och jag vet inte vad jag ska göra efter gymnasiet... :/ Måste man veta det redan början av gymnasiet eller ska man bara njuta av livet? (en fråga till er går på gymnasiet.)

Det är ju ändå så att gymnasievalet är ju ett rätt stort val i ens liv, gymnasievalet är ju ändå ett val i livet till vad man kommer att göra i framtiden, vilket arbetesområde man kommer hålla sig till. Man kan ju gå på högskola och läsa till något annat, men enligt mig så är ju det en rätt stor/lång omväg och jag vill helst inte göra något sånt, därför så blir det rätt mycket press för mig pga det, tror jag. Lite jobbigt, faktist.. :/

Aja..,
Idag vaknade jag vid kl. 10, låg kvar i min säng och såg på tv och smsade lite, till typ kl. 12. x)
Efter jag hade tröttnat på att ligga i sängen och se tv, så gick jag ner och fixade mig, duschade och sånt.

Sedan vid halv 2- tiden kom min syster, min systers pappa Gunnar, Svenne & älskade Melker hit! De åt middag här med mamma, pappa och lilla jag. Var jätte trevligt och mysigt! :)
Melker håller på att lära sig att gå, så jag och min syster satte oss på golvet några meter mellan oss och övade melker med att gå mellan oss, väldigt kul men samtidigt så läskigt att släppa han för jag var rädd att han skulle trilla.. :/ meeep! hehe

Imorgon är det skola (wooooho!, eller inte.. -.-)
Nej, men ja skola och det är måndag. Måndag är inte så farligt, det farliga eller det jag hatar mest med måndagar är att vi har matte vår första lektion, suuck.. Sån dålig planering, tycker jag.
Sen imorgon är det också gymnastik träning, har inte direkt jätte mycket lust med det, men det blir säkert kul! :) Låt oss hoppas det! (:
hehe.

Nu ska jag titta på "Chelsea Settles" på MTV och sitta och tänka på framtiden, haha. Har gjort det nu typ hela kvällen därför det blev sånt skrivande i början av blogginlägget, hehe. Ha en bra kväll folks! Ciao ♥


Kommentarer
Postat av: nea-lover

sån trevlig dag söti <3 tänk inte förmycket på framtiden gumman, allt blir bra ska du se <3 !

2012-01-22 @ 20:18:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0