Min konfirmations resa! ♥ PRAG ♥

Har precis druckit upp i fruktsmoothie som jag gjorde innan. Men just nu sitter jag och chattar på msn, läser min nya FRIDA- tidning, väntar på sms och bloggar. :)

Dagen idag har varit helt okej. Idag på praon har jag fått packetera plastbitar som skulle säljas till något företag, tror jag och jag har fått packa och räknat, hehe .. inte jätte kul, menmen. :p

Jag tänkte berätta lite om Prag också ju, t.ex vad vi gjore, hade vi det kul? och vad som hände ungefär. :)

Det var en gång... En fredag då jag vaknade vid klockan åtta- tiden av att min pappa kom in på mitt rum pratandes i telefon, det var min syster som ville snacka med mig. Hon ville berätta för mig om vad som kan hända i Prag och att jag skulle ta väl hand om mig. :) Sån omtänksam syster jag har, älskar henne! ♥
Efter jag pratat klart med min syster gick jag ner i köket, åt lite frukost. Sen gick jag och duscha och fixade mig. Jag blev lite stressad under tiden men sen väl när jag var klar då var det 1,5 timme kvar tills Candice och hennes pappa skulle komma och hämta mig och det var då vi 3 skulle köra mot tågstationen i Malmö. När jag hade fixat klart mig så satt jag mig och tittade på tv, eftersom jag hade 1,5 timme kvar. Det var rätt drygt och sitta och vänta, eftersom jag ville iväg så fort som möjligt eftersom jag var lite nervös och förväntansfull. :)

Men efter lite tittande på tv så ser jag en bil komma inkörande på vår väg bland alla träd och det var Candice och hennes pappa! :D Jag börjar snabbt klä på mig mina skor och jacka, tar mina väskor och går ut. Pappa följde med mig ut. Vi börja snacka lite och checka så allt var med och snacka om t.ex vad man ska göra och inte göra. :)

Efter ungefär femton minuter så körde vi iväg. När vi var i Trelleborg så stannade vi på  Willys. Candice och jag hade bestämt sedan tidigare att vi skulle handla lite godiset som vi kunde ha på flygplanet. Jag köpte lite lösgodis, Candice med. Fast Candice vill ha något mer godis också, så hon sprang in på Ö&B och då sprang jag in på ON&OFF för jag skulle köpa headset till min mobil, så jag kunde lyssna på musik i Prag och på flygplatsen. :)
Efter vi hade handlat lite där, så började vi köra mot Malmö. När vi var framme på tågstationen, så gick vi ur bilden, tog ur våra väskor och Candice krama hejdå till sin pappa. Sen började vi gå mot våra konfirmander- kompisar som satt lite längre bort på två bänkar. När vi kom fram till dem, sa de hej till oss, vi sa hej tillbaka såklart. :)

Efter ca. 30 min var alla samlade och vi gick ner mot tågen. Först började det med att halva gänget av oss inkl. mig tog en rulltrappa ner och just när vi hade kommit ner sa våra ledare att det var fel trappa så vi fick åka upp igen. Sedan när vi var uppe igen, så såg vi alla andra ta en rulltrappa ner så vi hängde på såklart efter dem och nästa precis innan iallafall jag hinner åka ner så skriker dem "Nej, det är fel, ni var rätt ner innan". Jaa.. så ner igen där man redan hade varit en gång, men blabla.. När vi åkt ner där och efter fem minuter så kom tåget. Vi tog tåget till Kastrup i Danmark. Där fanns inga sittplatser till mig, så lilla jag fick stå upp men det gjorde inte så mycket eftersom vi bara skulle åka i ungefär ca. 20 minuter. :)

När vi kom till flygplatsen så skulle vi gå till terminal 2, men påvägen dit så hitta vi ett ställe utomhus där det fanns typ stenblock så någon bland alla oss i vår grupp kom på att vi kunde sitta där och äta för vi hade med oss en liten matsäck eftersom nästa gång vi skulle få mat var vid klockan nio. Så där satte vi oss, efter det så skulle vi igenom säkerhetskontrollen sen var det bara att vänta... :)

När vår gate hade öppnat så fick vi gå ut och lämna väskorna eftersom vi hade dem som handbagage och vi checka aldrig in dem. Senare efter 1,5 timme var vi framme i Prag. Resan dit gick bra, inget speciellt hände. Jätte fint väder, så man kunde se ner till marken hela tiden. :) Coooalt! ;D

När vi kom fram i Prag så gick vi ut från flygplatsen och där stod massa gula taxi´s och 4 bussar. Vi skulle åka buss till hotellet/vandrahemmet, men ingen av dem bussarna var våra för att vår buss kom lite senare, sen när vår buss kom och vi körde iväg, då blev sittande på bussen ca. 1 timme tills vi var framme på hotellet. :)
När vi var framme på hotellet blev vi indelade i rum. Jag sov med Hanna, Ebba, Felicia och Candice. Alltså sov det fem stycken i vårt rum. :)

När klockan var ungefär 20,50 så skulle vi samlas nere i resteurang/ frukost- avdelning för att äta 3- rättersmiddag. Våra konfirmation´s ledare ville att det skulle vara mat från tjeckien, så fick:
Förrätt - Köttsoppa (Inte min favorit precis..)
Varmrätt - Klyftpotatis och någon slags köttbit (Helt okej)
Efterrätt - Knödel med nutella i och gräddfil till (Ingen favorit efterrätt heller)

Efter vi hade ätit fick vi var uppe tills klockan halv elva, sen skulle det var tyst på hotellet och vi skulle vara på våra rum. Jag och mina rumskompisar gick och la oss vid ungefär klockan elva. Men lilla jag somnade däremot vid klockan ett- tiden. :( För lilla jag mådde inte jätte bra :/, jag tror / gissar på att det var lite mat och sen lite annat bl.a nervositet och sånt. :/

Dagen efter blev vi väckta vid klockan kvart över sju och det var frukost vid klockan åtta. Så upp direkt, fixade sig och klä på sig. Sen ner och äta frukost. Min frukost bestod av mackor och juice. Frukosten just där var ju inte "Tumme upp precis (Y)", det kunde varit bättre, men skit samma. Det gick och äta iallafall. :)
Efter frukosten så skulle vi vänta på vår guide som skulle guida oss hela dagen runt i Prag. Jag tyckte det var väldigt intressant och Prag var en väldigt fin stad! :)
Efter hon hade guidat oss, så skulle vi gått och ätit på någon Mac donalds, men hon kom med förslag att vi skulle gå och äta på "KFC = Kentucky Fried Chicken", Seriöst tycker verkligen det borde komma till Sverige också, det var faktiskt väldigt gott! :) För er som inte vet så är det som Mac donalds fast bara med kyckling. :)
Efter mat skulle vi få lite tid att shoppa också och vår guide kom med ett förslag att vi skulle gå till något köpcentrum som seriöst var mitt paradis, typ 3 våningar med bara affärer bl.a Top Shop, H&M, Kappahl, New Yorker, Sephora, Reserved t.ex. :)
Men tyvärr fick vi bara 1,5 timme på oss att handla, jag hade velat ha mer tid och jag var så dum så jag lämnad pengar på hotellet rummet när jag egentligen hade velat ha med dem?! :o liksom hur tänker jag? :s
Ja.. nu har jag lite bråttom såå.. senare på kvällen åt vi pizza och kom i säng vid elva, halv tolv typ. :)

Dagen efter "söndag", blev vi väckta kvart över sju och frukost kl. 8, senare efter frukosten kom en annan guide och skulle guida oss på theresienstadt och knota hora. Vi åkte buss när vi skulle bli guidade den dagen. På theresienstadt var det väldigt spännande och gå där men ändå jätte hemskt, mycket känslor.  Sen när vi skulle åka till knota hora (benkyrkan), så körde busschaffören fel eller han hitta inte dit och han körde som en galning så våra ledare bestämde att vi skulle köra hemåt igen för vi var ca. 2 timmar från Prag och de hade bokat bord till alla oss vi 8, tror jag och klockan var halv fem. Så ja.. vi hade inte hunnit. Så tyvärr fick vi inte besöka knota hora, vilket var synd eftersom det var det jag mest hade sett i fram emot. :/

Men senare på kvällen åt vi pizza, det var jätte gott! :)
Sen dagen där på åkte vi hem :( Resan hem gick jätte bra, och när vi var hemma igen och Candice och jag var i Trelleborg så stannade vi där tills kl. 5 och gick på stan lite, sen gick jag till min älskade syster och snacka lite med henne hemma hos henne. :) En minnesvärd konfirmation´s resa! ♥
Tack så mycket för alla som gjorde min konfirmation´s resa så bra & minnesvärd! ♥

Godnatt på er! ♥
Ska gå och lägga mig nu, sov gott! :)
Prao/jobb imorgon! :)

Kommentarer
Postat av: Ellie

nu fattade jag vad du menade med långt blogg inlägg xD

du kunde inte delat upp resan i delar ist ? :P

<3

2011-05-12 @ 16:40:34
URL: http://doxx.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0