första skoldagen. :)

Hejhej! ♥
Första skoldagen avklarad nu. Dagen har varit bra och enligt mig själv gjorde jag ett framsteg inom mitt självförtroende, vilket jag tyckte var väldigt duktigt av mig! :D

Vi har haft slöjd, engelska, no, matte och idrott idag!
Jag tyckte att slöjd var rolig, det är den oftast fast lite dryg, pga av lite saker, hehe. Men blev klar med den jag höll på med där och nu ska jag börja med en body till min lilla systerson Melker. ♥
Engelskan var inte så mycket speciellt, tyckte jag.
No var ju.. ehm.. bra! :) haha :p Ja, vår no-lärare var sjuk idag så vi hade vikarie. :p
Matten var väl okej, hände inte så mycket. Hade vikarie där med för det var samma lärare som vi har i no. :p
Idrott var väl sådär, vi hade basket.., vilket är sådär, tyckte jag. Förrutom att vi hade någon tävling den sista kvarten i slutet av lektionen. :)

Efter skolan följde min kompis Candice med mig hem. Vi började se "Letters to Juliet", men såklart hann vi inte se klart den för att vi skulle göra mat och åka till gymnastikträningen vid kl. 6. Men iallafall Candice fick låna med sig filmen hem om någon vill veta, haha. :p

Åhh.. Jag kom på precis att inatt var det Oscarsgalan eller något sånt, hehe. Jag är inte jätte intresserad.

Men jag har läst runt så som man ska göra om man inte vet något om det man vill veta och nu vet jag vilka som var nominerad. Här är listan! :D ♥

Bästa film:

Black Swan
The Fighter
Inception
The Kids Are All Right
The King’s Speech
127 Hours
The Social Network
Toy Story 3
True Grit
Winter’s Bone

Bästa regi:

Darren Aronofsky, Black Swan
David O. Russell, The Fighter
Tom Hooper, The King’s Speech
David Fincher, The Social Network
Joel and Ethan Coen, True Grit

Bästa manliga skådespelare:

Javier Bardem, Biutiful
Jeff Bridges, True Grit
Jesse Eisenberg, The Social Network
Colin Firth, The King’s Speech
James Franco, 127 Hours

Bästa kvinnliga skådespelerska:

Annette Bening, The Kids Are All Right
Nicole Kidman, Rabbit Hole
Jennifer Lawrence, Winter’s Bone
Natalie Portman, Black Swan
Michelle Williams, Blue Valentine

Bästa manliga biroll:

Christian Bale, The Fighter
John Hawks, Winter’s Bone
Jeremy Renner, The Town
Geoffrey Rush, The King’s Speech
Mark Ruffalo, The Kids Are All Right

Bästa kvinnliga biroll:

Amy Adams, The Fighter
Helena Bonham Carter, The King’s Speech
Melissa Leo, The Fighter
Hailee Steinfeld, True Grit
Jackie Weaver, Animal Kingdom

Bästa manus baserat på förlaga:

127 Hours, Danny Boyle och Simon Beaufoy
The Social Network , Aaron Sorkin
Toy Story 3, Michael Arndt, John Lasseter, Andrew Stanton och Lee Unkrich
True Grit, Joel Coen och Ethan Coen
Winter’s Bone, Debra Granik och Anne Rosellini

Bästa originalmanus:

Another Year, Mike Leigh
The Fighter, Scott Silver, Paul Tamasy och Eric Johnson
Inception, Christopher Nolan
The Kids Are All Right, Lisa Cholodenko och Stuart Blumberg
The King’s Speech, David Seidler

Bästa animerade film:

How to Train Your Dragon
The Illusionist
Toy Story 3

Bästa foto:

Black Swan, Matthew Libatique
Inception, Wally Pfister
The King’s Speech, Danny Cohen
The Social Network, Jeff Cronenweth
True Grit, Roger Deakins

Bästa klipp:

Black Swan, Andrew Weisblum
The Fighter, Pamela Martin
The King’s Speech, Tariq Anwar
127 Hours, Jon Harris
The Social Network, Angus Wall och Kirk Baxter

Bästa dokumentär:

Exit through the Gift Shop
Gasland
Inside Job
Restrepo
Waste Land

Bästa musik:

How to Train Your Dragon, John Powell
Inception, Hans Zimmer
The King’s Speech, Alexandre Desplat
127 Hours, A.R. Rahman
The Social Network, Trent Reznor och Atticus Ross

Bästa specialeffekter:

Alice in Wonderland
Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1
Hereafter
Inception
Iron Man 2

Bästa kostym:

Alice in Wonderland, Colleen Atwood
I Am Love, Antonella Cannarozzi
The King’s Speech, Jenny Beavan
The Tempest, Sandy Powell
True Grit, Mary Zophres

 

Ja. Här var listan på alla som blev nominerad och olika kategorier och dem som är kursiva och feta var de som vann. :) Grattis till dem! ♥

Och här kommer lite bilder av dem som var på oscarsgalan!.. ♥


Anne Hathaway i Valentino. Väldigt fin, tycker jag.

 

Det var den bilden, för nu måste jag verkligen sova! kan lägga upp fler bilder imorgon, Godnatt & Sov gott! ♥



Kommentarer
Postat av: Anonym

jag tror min mamma eller nåt har set den letters to juliet eller också har jag set den med men kommer inte ihåg :)<3

2011-03-01 @ 20:30:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0