Fredag - En dålig fredag!

Hej!
Just nu sitter jag på entreprenörskap-lektion och är typ på helt dåligt humör idag.. 
 
Idag har jag otursdag..
- Fått spricka i min mobil.. igen!.. 
Det regnar..
- Min matte-diagnos gick bajs, vilket betyder att jag måste plugga i helgen..
- Min helg är förstörd eftersom jag måste plugga, mer än vad jag planerat.. 
m.m...
 
Känner att det har varit en ganska dålig fredag än så länge.. tror kvällen blir dålig också, tyvärr :( 
eller tråkig.. 
 
Aja, hejdå! (förlåt för depp-inlägg) Men alla har väl sina dåliga dagar ;)

Kommentarer
Postat av: Lena Björndahl

Mattediagnos - haha, så trist, dom minns man ju! Både älskade och avskydde matte på samma gång. Vi hade en urtrist mattelärare som dessutom var ganska så ... ful fast det är ju taskigt att säga. Kort sagt, det fanns inte direkt några förmildrande omständigheter hos henne! Trist, surare än citron och knepig att kolla på!
Men - hon hade ordning i klassen, det var dödstyst för alla hade såpass med självbevarelsedrift att man inte utsatte sig för hennes tillsägelser... och det funkade! Total tystnad och alla jobbade, fattade man inte så förklarade hon tills man fattade. Inte vänlig, inte rolig men hon gjorde jobbet och det är jag väldigt tacksam för så här i efterhand, jag kan allt det där man ska kunna även om jag behöver påminna mig om en del av momenten.

Så, vad gjorde hon som var så bra då? Jo, vi jobbade.. och jobbade och jobbade! Alla satt med huvudena i böckerna och skrev, skrev, skrev! Och var det inte snyggt, i fina linjer, så fick man göra om, det räckte inte med att det var rätt... haha, jäklar vilka fina räta linjer allt var nerskrivet i - och det funkade, jag tror inte att nån av oss i klassen inte klarade det vi skulle fixa.
Så - böj huvudet och jobba, det fungerar, Linnea, även om det inte är roligt... repetion, repetion, repetion - och sen, befrielsen att ha fixat och klarat lever klar resten av livet, jag lovar! Detta kan bli en av de bäst investerade helgerna nånsin :))

Svar: Du är duktig på att skriva peppande kommentarer, tack Lena! :)Jag ska försöka jobba på och jag tror jag ska gå på sån "mattestuga" på skolan på tisdag, för att över mer. :)
NEA DEN LILLA / Linnea

2012-10-05 @ 13:48:22
Postat av: Ebba M

SV: Tack snälla du!

2012-10-05 @ 14:33:37
URL: http://iphotography.blogg.se
Postat av: junio

Sv: Ja, det gör jag! Den verkar vara bra :)

2012-10-05 @ 17:51:42
URL: http://junio.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0