Nyheter! Skönhet, "The world" & Trender!

Hej!
Just nu sitter jag här hemma i soffan och tittar på MTV. Jag har varit hemma nu i 2 dagar, förkyld och haft ont i halsen, it´s sucks!
Så mysigt! ♥ Det snöar ute, har längtat efter det så mycket! ;o Det har till och med börjat lägga sig på marken, wooho! ♥

Jag satt också och läste lite i "Vecko Revyn" och fick lite inspiration och kände för att blogga, mehehe.

Såå olika saker som kommer hända i februari är bl.a:

- Grammisgalan som leds av Ola Salo och bokar in den 14 Februari där musikpriser ska delas ut till Sveriges artister.

- && Det är också alla hjärtans dag som jag antagligen kommer fira med min söta pojkvän, vi får se! Hur ska ni fira alla hjärtans dag? Med familjen, pojkvännen eller vänner?

- Senare framåt i Februari är det ju också Oscarsgalan den 26 Februari och då blir kvällens värd komikern Eddie Murphy.

- Lust att gå på cirkus, fast lite mer modern cirkus? Då sätter "Cirkus cirkör" upp föreställningen "wear it like a crown" i bl.a Göteborg, den 2 Februari. Man kan beställa biljetter på ticnet.se.

- Eller har du mer lust att gå på teater? Då kan du gå och se "Dirty Dancing" och få uppleva live-version på "Chinateatern i Stockholm. Biljetter finns på ticnet.se där med.

- Om bara några dagar börjar Melodifestivalen också! Om du inte har lust att sitta bänkad framför tvn varje lördag utan du vill se det live, då ska du åka till Växjö, den 4 Februari, Göteborg, den 11 Februari, Leksand, den 18 Februari och Malmö, den 25 Februari. Biljetter finns på ticnet.se dem också.



Men över till annat.., Lite läskiga saker faktiskt..:

Jag sitter och läser i "Vecko Revyn" och läser att facebook och microsoft försöker ta över världen! När man väl tänker tanken, t.ex facebook vet nästan allt om alla. All information, förhållande, bilder och alla statusuppdateringar. Det är ju rätt läskigt ändå! Facebook är typ nya uppslagssystemet om man vill få reda på mer information om en person.
Läste också att om man raderar/avaktiverar sitt facebook-konto så sparas all information i en speciell databas. Det är ju helt läskigt och när man väl läser det, så ångrar jag så grymt mycket att jag tjata på pappa för typ 4 år sen att jag skulle få skaffa facebook.
Och t.ex Google, det sägs att medans du är inloggad på "Gmail" så loggas all din sökhistorik ihop med företaget. Likadant att googles gps-funktion finns i alla mobiltelefoner och kan nästan exakt se var du är någonstans.
Microsoft byggde också spelet "Kinect" till xbox 360. Det har skrivits av vissa bloggare att det finns en inbyggd kamera i kinect som gör att de kan filma även när kinect är avstängt och av vissa bloggare har det skrivits att i en kort paragraf i användaravtalet lovar spelaren att inte stämma microsoft för "olovlig övervakning".


Över till skönthets-snack!..

Läste också att "Isadora" ska börja sälja tunna små penslar till nagellack, så att man kan vara nagelkonstnär på hemmaplan, och dessutom följa den härliga trenden som jag älskar, tyvärr är jag inte så duktig på det, men vill devfinitivt blir bättre på det! & ska köpa flera stycken penslar när de kommer ut. Sökte vidare lite på det för att få fram mer information och det gick jag in på någon blogg och läste att dem skulle börja sälja v.6, villket är nästa vecka, ahhh HAPPY!

Läste också något annat coolt, det är "fashion" att ha sitt hår regnbågsfärgat med hjälp av färgat hårpuder eller hårmascara. Färgat hela håret eller ha det bara i några slingor. Hårmascaran kommer från Isadora och kostar ca. 129 kr.

 

Lite nyheter från världen!

Källa: Vecko Revyn & SOLO!

 

Ha en bra kväll folks! Ciao :*

 

 




Kommentarer
Postat av: Nealover

Oj oj älskling <3 du har skrivit mycket, hoppas vi blir friska så vi kan börja umgås igen :)) Min bebe ❤

2012-02-01 @ 20:14:16
Postat av: Natalie - Country music fan

Vilken läcker blogg du har! :)

Jättefin design för övrigt!



Ta hand om dig, kram!

2012-02-01 @ 21:24:13
URL: http://nataliedahlberg.blogg.se/
Postat av: Ellie :)

JAG KOMMENTERAR NU DIN JÄVEL <3

ÄR DU GLAD NU DIN JÄVEL ? <3

JAG ÄLSKAR DIG DIN JÄVEL <3

PUSS JÄVLA JÄVEL <3

2012-02-01 @ 21:40:50
URL: http://screamo.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0