VALLÅSEN!

tjoo! :)
I torsdagskväll sov ju Hanna och Ellinor över för dagen efter åkte vi och min pappa upp till Vallåsen, vid hallandsåsen! :D Fast det blev inte riktigt som jag tänkt, men det va ändå väldigt kul! :p

Först när vi kom fram så gick vi och tog en nummerlapp för att kunna hyra skidor, vi hade nr: 148, 150 & 151.
Och dem va på typ 67.. så vi behöll nummerlapparna, ofc ;) och gick och köpte skidkort, det gick rätt snabbt. Sen gick vi tillbaka till uthyrning och väntade där i ungefär 1,5 timme.. Det va rätt drygt men de är det värt! :o

När allt va klart gick vi till backarna och började åka, vi började i "bebis"backen eftersom Ellinor aldrig stått på ett par skidor förr, det gick sådär men ändå rätt bra, tycker jag. :p

efter några timmar fick Ellinor sitta och vila med pappa också fick hanna och jag sittliftarna upp och åka några gånger, eftersom Ellie inte vill åka upp. :/
Det va skit kul att ta sittliften fast det dåliga va att i dem backarna va där mycket lössnö, så det va lite jobbigt att åka och där va lite is-fläckar på vissa ställen :/. Men det gick bra! (y'
Dagen blev lyckad! Och när vi åkte hem va det bara pappa som va vaken, vi sov, höhö. :p
Rekommenderar att åka dit om man inte vill åka utomlands elr bara åka dit som en utflykt! =)


Men idag vakna Ellie och jag vid halv 10, lite sent men vi kom i säng lite sent, typ sådär halv tolv, fast vi ändå hade gått upp halv 6 på morgonen.. x) haha sjuukt..
Men sen såg vi typ en film och åt lite frukost! :)
Sen har vi mest slappat idag :p

Ellie åkte hem för typ halvtimme sen så nu ska jag gå och duscha och fräsha upp mig, höhö :p
Men ni får ha en bra kväll! Hejhej! :)


Kommentarer
Postat av: Sofia&Isabella

sv: tack så mycket för att du skrev vad du tyckte :D det är så svårt att välja..

2011-01-09 @ 01:37:55
URL: http://tviillingarna.blogg.se/
Postat av: Andreas

ni gick inte och la er klockan halv 12 det var mer halv ett :P



Andy

2011-01-10 @ 10:54:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0